Byli jsme se podívat v sobotu na výstavě For Caravan. A dokonce jsme našli, co jsme tak trošku doufali najít. Byly tam bydlíky různých firem, které měly stavbu provedenou ve v hodně, snad většině případů na bázi Fiat Ducato s 2,5 – 3 litrovými motory. Bylo to ale tzv. 100x o tomtéž. Je vidět, že za výrobou bydlíků je hromadná výroba součástí a prvků pro bydlíky, takže i přes určitou fantasii značící variabilitu myšlení inženýrů od výrobců na užitné ploše ponejvíce tak 6 x 2,2 metru, (takových vozů tam byla většina), pak použité prvky výbavy jsou vesměs stejné, jeden stejný prvek je tady po straně levé, onde po straně pravé. Zde světlejší provedení, onde tmavší. Nic proti tomu, ekonomicky je to zřejmě nutné, vyrábět na kolenou malosériové prvky je nesmysl, důležité je, že to funguje.
My jsme se zaměřili na malé přívěsné karavany. Souvisí to s tím, že letos jsem si oměřil děti a dospěl jsem k názoru, že nám Hyundai H1 tak asi počínaje příštím rokem začne být malý. Přijal jsem opatření v tom, že jsem před asi 3 týdny za nějakých 320 Kč vytvořil do přední kabiny 78 cm široké ležení pro staršího kluka, které mu jednak zpohodlní spaní nad složenou přední dvojlavicí (mám z výroby lůžkovou úpravu – sklopné opěradlo). Je to jednoduché, snadno smontovatelné, avšak nepohodlné, musím sebou vláčet „množinu“ prken do požadované podoby montovatelných a někde je uložit. Smontování samo netrvá déle než tak 7 minut. Dalších cca 600 Kč bude stát molitanová matrace. A však předem vím, že je to krátkodobé řešení, nejdéle tak na 3 další roky.
My nemáme přehnané nároky, žena dokonce sprchy a záchody v karavanech odmítá, myjeme se v mořích a řekách, tu a tam u pumpy či jinde a co se týká WC při karavaningu, pak mi žena rovnou řekla, že koupelnu klidně omyje, ale vypouštění a likvidaci nevábných obsahů odpadních nádob a jejich čištění mi přenechá a když to nebudu dělat já – zůstanou plné. Takže hnus by zůstal na mě. Výsledek rozhodnutí - žádné koupelny a chemické WC v karavanech. A tak jsme hledali, v tomto smyslu a našli.
Našli jsme
mini karavan Kondor vyráběný v Čáslavi za nějakých 175 tis. Kč vč. DPH. Naše potřeby by to splnilo, dokonce je v tom PB vařič i plynová absorpční lednička, úložné prostory pod postelí a na bocích. Jedinou věci, se kterou se nechci popasovat, je ten stolek se šuplíky, pod nímž je lednička a na něm vařič, ale to není problém úplně podstatný. Určitě by to šlo jinak a lépe. Hmotnost od 400 – 750 kg dle vybavení. Jednoduché, spartánské, funkční. Pomalu se rozhoduju o tom, že naši dodávku doplním o tažné zařízení, koupíme to a budeme si to letiště na kolečkách vozit s sebou. Po příjezdu postavíme zadní stranu H1 a přívěsu proti sobě, mezi nimi natáhneme stanovou konstrukci a pod ní stůl se sezením. A bude vymalováno. Všichni budeme pohodlně spát. Je to malé, lehké, skladné, takže to budu mít i kde v suchu doma garážovat.
Tenhle námět by mohl oslovit i majitele běžných aut nebo i veteránů, nejen dodávek a proto to sem dávám:
http://www.inpro-caslav.cz/obytne-prive ... o-karavany