RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 22:08:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 02. dub 2014 21:48:26 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Chtěl bych se zeptat, co je pro Vás podnětem pro výměnu vozu? Znám pár lidí, kteří na svých vozech najeli přes milion km a jezdí dál (MB 124, MB 190, VW Passat B3, nikoho s Renaultem s km nad milion km bohužel neznám) a někteří zas najezdí 100 000 km a vůz mění, že prý se to pak nevyplatí provozovat a je lepší koupit nový. Kolik jste nejvíc najezdili se svým vozem, případně jakým nejstarším vozidlem jste jezdili v každodenním provozu a co Vás vedlo k jeho výměně?

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11. dub 2014 23:54:52 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No nevím, jestli moje odpověď bude přesně to, co chceš slyšet ;) Já najezdil se svoji "jedenactkou" asi 160 000 (když jsem ji koupil, měla 170 000) a vyměnil jsem ji za Clio, protože ji čekala testace. Pokud by k této eventualitě nedošlo, jezdil bych s ní do té doby, než by přestala být spolehlivá natolik, abych se s ní nebál jet delší cestu. Clio máme necelé 4 roky, takže zatím o výměně neuvažujeme.
Ale dnešní auta toho asi tolik nevydrží. Možná, když najedeš půl milionu během 6 let, tak ano, ale když kouknu třeba na sílu drátků v motoru, mám pocit, že to zubu času prostě neodolá (ani nemá, ale to je něco jiného). Jednoduše zpuchří izolace a drátek se pak podstatně rychleji, než na starých autech, prostě rozsype. Při dnešních přeelektrizovaných autech to může být celkem zdroj velkých problémů. Kastle vydrží, motor dejme tomu taky, ale tyhle věci okolo prostě tolik let nepřežijí.

Otázka jiná je cena. Dneska jsou ceny ojetin na poměrně nízké úrovni. Prostě je jich hodně. A ceny nových aut jsou také relativně nízké. To znamená, že nové auto si nemá šanci udržet nějakou vyšší hodnotu. Procentuelně padají rychleji dražší auta.
Zase starší ojetiny se dají sehnat za poměrně dobré peníze, takže tam už se od určité hranice vyplatí auto měnit při každé finančně náročnější opravě. Je to hrozný konzum, ale je to tak.

My budeme asi s Cliem jezdit, dokud bude relativně spolehlivé. Vzhledem k tomu, že jezdíme několikrát ročně na Slovensko, potřebujeme auto, které nás tam alespoň ve většině případů doveze ;) Pokud to Clio zvládne třeba za 20 let, jiné nepotřebujeme. A já jezdím autem vlastně i po Praze (MHD je na kratké vzdálenosti prostě dražší a pomalejší), takže to s tou spolehlivostí také souvisí.
Myslím, že je to asi nejvýhodnější, vzhledem k propadu ceny po prvních letech. Nakonec záruku na hlavní celky máme 5 let, takže zatím to neřešíme.

Takže shrnuto: Životnost je samozřejmě pojem relativní, ale kastle a motor vydrží poměrně dost (nemyslím si to jen o benzínových downsizingových turbomotorech - 1.2 se 100 koňmi v Octavii prostě nepřežije 150 000). Otázkou je to, co přirozeně stárne, třeba aniž by se jezdilo. Z tohoto pohledu by třeba 10 let neměl být až takový problém.

Podnětem k výměně vozu je pro mě spolehlivost - tedy četnost nutnosti oprav a jejich finanční náročnost.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 8:29:17 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Takže z Tvé R11 už se stal veterán? To bude jedna z prvních R11 na veteránských číslech :) Chtěl jsem se zeptat, protože osobně jsem vždy kupoval jen ty nejlevnější auta z bazaru a vcelku spokojeně vždy jezdil, samozřejmě, že opravy vždy nějaké byli, ale za směšné částky v porovnání například s garanční pohlídkou nového vozu. Jen mě zajímalo, kolik se dá s postarším Renaultem najet km a jaké opravy to obnáší?

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 15:06:36 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No naše "jedenáctka" má klubovou testaci už od roku 2011, kdy jí bylo 25 let ;) Samozřejmě zůstala na černých číslech - pro zelená nebyl důvod.

Pokud jde o postarší Renault - co to časově znamená? Brácha má Mégana I, tak by třeba mohl říct víc, co to stálo. Samozřejmě opravy byly, každopádně jejich součet plus pořizovací cena se nevyšplhaly na cenu nového auta.
My jsme s Cliem byli akorát na garančce po 2 letech a zase taková finanční sebevražda to nebyla. Tuším něco kolem 5000.-
Teď letos to bude asi horší, bude se toho měnit víc.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 14. dub 2014 10:49:29 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Dříve pro mě byl podnětem pro výměnu vozu jakýsi pocit potřeby změny. Bylo období, kdy jsem vozy opravdu měnil po 4 letech, mívaly najeto jen kolem 70-80 tis. km. Záruka tenkrát bylo buď 6 měsíců nebo později až dvouletá. Jenže jsem byl podstatně mladší. Jenže jak jsem zestárnul, tak se na to stále více dívám ekonomicky.
Nyní jsem musel učinit rozhodnutí, co dále s Dacií Logan MCV, která má právě 114 tisíc km na tachometru a tak asi v únoru 2015 bude po 7 a 1/4 letech provozu mít 130 tisíc najeto. Jestli jí dát pryč a realizovat výnos z prodeje 70 tis. Kč ve prospěch nového vozu nebo si jí ponechat s vědomím, že po dalších 7 letech ve věku 14 let už bude téměř neprodejná. Bohužel, vzpomínal jsem při tom na Thalii, která by mi problém sice jakž takž řešila (někdy by prostorově nedostačovala, když bych musel navážet materiál na ošetřování baráku) , ale kterou jsem musel prodat, neboť 3. vůz v rodině pro denní provoz byl provozně k neufinancování. (A mimochodem, byl bych špatný ekonom, kdybych jí prodal se ztrátou.) Ta Dacia má kufr 700 - 1680 litrů o čemž by si Thalia mohla nechat zdát a proto jsem se nezbavoval dacie.
Provedl jsem si tedy ekonomické srovnání veškerých nákladů, tedy nejen pořizovacích, t. j. kromě těch pořizovacích i nákladů na servis, výměny sad pneu, PHM na 130 tis. km jízdy, STK na 7 let atd, . (mimo pojištění). Do rozhodování šly vozy: Dacia Logan MCV (nový), Dacia Lodgy, Renault Megan Grandtour, Škoda Rapid, Hyundai I30 CW a obdobné kombi od Kia (Ceed). A porovnával jsem mezi sebou základní, střední a luxusní vybavení. A pak jsem si v Renult servisu na Zličíně nechal nákladově vyspecifikovat jmenovitě pravděpodobné opravy, které budou dle jejich zkušeností potřeba pro to, aby ten vůz vydržel dalších min. 130 tis. Km. Napočítali mi pravděpodobné opravy v ceně 70 tis. Kč a dalších 10 tis. jsem si stanovil jako rezervu. To mé auto tam znají, jezdím tam na servis.
A výsledek?
Ponechání "staré" Dacie bude znamenat nejnižší náklady - minimálně o 150 tis. Kč nižší (celkové náklay něco kolem 320 tis. Kč), než nejlevnější varianta pořízení nového vozu - Dacia Logan MCV (nová) v naftovém provedení. Na druhém místě skončila Dacia Lodgy v naftovém provedení a na 3. Renault Megan Grandtour. Pak byla velká mezera v nákladech směrem nahoru a na řadu přišla KIA Ceed, těsně za ní jako předposlední Hyundai I 30 a bezkonkurenčně nejdražší byla Škoda Rapid. Prolezl jsem si ho v servisu na Jarově. Důvodem dobrého postavení Renaultských vozů jsou motory dCi, které se spotřebou 3,7-3,8 litru žádná z ostatních značek nedosahuje (rozdíl 1 litr na 100 km a větší), snad s výjimkou Škoda Rapid Greenline. Další výhodou byl o hodně nákladově nižší servis u Renaultu oproti Hyundaji a Škodě.
Jestli ale výsledek je relativně těsný stará versus nová Dacie, pouhých 150 tis., pak u ostatních značek podstatně rostou, u Megana něco přes 220 tis. Kč., u Škodovky činí rozdíl přes 300 tis. Kč, u Hyundaje pak asi 280 tis. Kč.
Všechny záruky v testu byly srovnány na dobu 5 let a přes to se ukázalo, že bombastická reklama na Hyundaje je ne zcela korektní, jestliže H vyšly jako 2. nejdražší vůz i když (krome Kia) má záruku na 5 let zakalkulovanou do prodejní ceny.

Zůstávám u staré Dacie a to mi umožnilo m.j. uvolnit finance na pořízení ojeteého obytného přívěsu a jeho repasi.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. dub 2014 14:12:04 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:53:15
Příspěvky: 54
Bydliště: Sedlčánky
Na tohle téma je možné filozofovat asi v několika rovinách a každý na to může mít názor jiný. U každého stroje obsahujícího spoustu pohyblivých součástí záleží na údržbě. Ta přímo ovlivňuje životnost. Ta se se samozřejmě dá nastavit různě. Technicky není problém postavit auto, které vydrží půl miliónu km bez výměny jediné součástky, ale pak vše bude dimenzované jinak a hmotnost a samozřejmě cena půjdou neúměrně vzhůru.
V současné době spíš půjde o morální zastarávání. Pokud si koupím nové auto pro soukromé ježdění, více jak 10-15 tis. za rok nenajedu. Tzn. že dostat se na mez opotřebení, kdy už se nevyplatí auto opravovat je prakticky vyloučené. Spíš zvítězí touha po novém, větším, silnějším, modernějším a pod. Z pohledu bezpečnosti nové auto vždy bude o několik kroků vpřed. Když dnes se téměř standardně montuje 6 airbegů, před pár lety to byly dva někdy jen u řidiče.
Já měnil soukromé auto například z důvodů velikosti a potřebě přepravovat více věcí (rodina). Kupoval jsem ojeté se 120 tis. ale vím, že pokud se o něj postarám, bude dlouho sloužit.
Služební auto po 5 letech mělo 190 tis. km a měnilo se kvůli ekonomickým výhodám pro firmu i když by určitě jezdilo bez nejmenších problémů dál. Nové má vyšší bezpečnostní výbavu a spousta asistentů, které samozřejmě člověk ocení při delším cestování.

Samozřejmě koupit fungl nové auto je příjemná záležitost, vše je cítit novotou a funguje jak má. Je to také ale nejhorší investice jakou lze udělat. Auto ztrácí velice rychle cenu a už jen zaregistrováním na RZ ztrácí na ceně s 0 km na tachometru.
Proto moc nechápu, jak se Esperovi povedlo prodat prakticky zánovní auto bez ztráty ??!!

_________________
Renault 4CV, r.v. 1960


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. dub 2014 14:37:38 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
To máš Tade tak: A mimo jiné je to důvod, proč je teďka v bazarech taková spousta ojetých zánovních aut. Závisí to na způsobu financování. Jestliže si vezmeš auto např v ceně 300 tis. na úvěr na 6 let a zaplatíš akontaci např. 50 tisíc a každý měsíc pak platíš anuitní splátku - tedy splátku zahrnující i úrok (odhad) 5 600,- Kč, pak za rok a půl zaplatíš 50 000 + 18*5 600 = 150 800,-. Když ale takovéhle auto prodáváš, pak za něj dostaneš pořád nějakých 210 - 220 tis. Jestliže Tvoje cash flow bylo těch 151 tisíc, máš čistý vývar a těch cca 59-69 tisíc jde pro Tebe. Musíš ale mít na to ten úvěr plynule po tu třeba 1,5 roční dobu splácet. Má to ale problém, v úvěrové smlouvě si musíš zajistit právo předčasného splacení úvěru kdykoli na Tvojí žádost a pak počítej s tím, že banky tím přicházejí o kšeft, takže Ti třeba vyhoví a půjčí, podruhé taky, ale potřetí už se bude zdráhat Ti půjčit, takže si budeš muset najít jinou banku. A mimochdem daňový příjem to není, protože prodejní faktura je vždycky nižší než kupní, takže ve výsledku nic nedaníš. Neboli vezmeš přebytek z transakce, vrazíš ho do nové akontace, koupíš další auto na úvěr a celé kolečko se opakuje. Výhoda: Jezdíš pořád v novém. Nevýhoda: Máš pořád dluh a pořád máš syrový motor, který ledva zajedeš, jde vůz z domu. (Podotýkám ale, já se tak nechovám, příčina prodeje byla jinde, jinak bych nebrousil už 10 let Hyundai a 7 let Dacii.) Mimochodem na tomhle principu jeden prodejce z Ostravy na Škodovky na této bázi kupuje a pronajímá vozy a nájemcům garantuje 2 letou obměnu za výhodnějších podmínek, než by bylo je kupovat.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. dub 2014 16:28:38 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:53:15
Příspěvky: 54
Bydliště: Sedlčánky
Dobře, ale při uzavírání úvěrové smlouvy se zavážeš zaplatit akontaci 50 tisíc + 72x5600,- (6 let). Když ho prodáš po 1,5 roku, tak sice dostaneš 210-220 tisíc ale rozdíl mezi tím co stálo nové auto a stojí teď je kde ? Zaplatit tak jako tak těch 300 tisíc + úroky za dobu, co jsem měl "půjčené " peníze přeci musím.

_________________
Renault 4CV, r.v. 1960


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24. dub 2014 8:09:31 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Tak znovu:

300 tisíc auto. 250 tisíc dluh na X let. 50 tisíc akontace.
Za tu dobu 18 měsíců co ho používáš a pak rychle prodáš zaplatíš 50 akontace+151 splátky=201 tisíc.
Z prodeje dostaneš 210 tisíc a to v pohodě v AAA bez shánění kupce.
Z těch 210 tis. zhruba 150 tisíc padne na předčasné doplacení zůstatku celé jistiny dluhu u banky (část toho, co jsi v těch 151 tisících v rámci splátek zaplatil byly úroky a ne jistina, takže jsi nezaplatil 151 tis. jistiny dluhu, ale jenom asi 100 tis. dluhu), ty úroky ale dopředu neplatíš, takže nemůžeš počítat splátky na celých X let. Něco bude stát smluvní pokuta za předčasnou splátku dluhu (podle zákona 1%) ze zůstatku, neboli 1 500,- Kč. Zbytek Ti zůstane. Takže 210-150-2 = cca 58 tisíc. (Něco stojí poplatek za uzavření úvěrové smlouvy , asi tak do 3 tisíc, jak kde, ten když pak odpočítáš, zbude Ti čistých 55 tisíc jako kladné cash-flow z transakce.) Samozřejmě tohle není přesný propočet, ten by závisel na konkrétní ceně úvěru a konstrukci splátek. Jenom ilustrační příklad. Ale mě to takhle nějak u Thalie vyšlo, i když v jiných hodnotách jak dluhu, tak prodejní ceny tak kladného výsledku.

Tohe všechno si musíš propočítát dříve, než podepíšeš úvěrovou a kupní smlouvu podle nabídnutých podmínek prodeje a úvěrování.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24. dub 2014 13:57:47 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 21:28:27
Příspěvky: 111
Bydliště: Praha 9
Taky mi to pořád nějak nesedí. Podle toho co povídáš, se Tvůj účet musel vyvíjet takto:

akontace: -50000
po 18 měsících: -201000 Kč
po prodeji: -201000+210000= +9000
po prodeji a předčasném doplacení zůstatku: 9000-155000=-146000

Podle mně jsi tedy musel skončit s bilancí -146 000 Kč.
Jinak to fakt nechápu? Přiznávám, že nejsem dobrý ekonom.

_________________
Richard Z


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz