Tak ta první věc je pěkná blbost a naštěstí to zatím nestačilo projít. Tyto pokusy budou samozřejmě trvat i nadále, protože je to výhodné zejména pro výrobce automobilů, zvlášť v době, kdy prodeje klesají. Bezpečnosti to nepřinese nic, budou to jen zbytečné peníze z kapes řidičů. Ono vůbec ta doba 2 let je zvláštní i teď. Auto se přece ojíždí ježděním - větší smysl by dávalo, chodit na STK třeba po každých 50 000 km, nebo jednou za pět let. Třeba. A ty Pavlem navrhované kontroly namátkově na silnicích - to už přece existuje. A v podstatě pokud má PČR podezření, může tam poslat klidně i auto staré půl roku - akorát když pak bude v pořádku, zaplatí to stát, což je logické. Na druhou stranu, pokud by se tam dostalo auto, které je zjevně ve špatném stavu a majitel to prokazatelně ví (tedy myslím zcela zjevné nedostatky), ať ho to pak stojí klidně 10 000,- Tím by se zaplatily ty kontroly, které by zaplatil stát. Takhle by to možná fungovalo preventivně, což by měl být smysl toho všeho. Problém je, že ono to spíš vypadá na to, že se hledají způsoby, jak prodávat víc nových aut, nebo tahat peníze z řidičů za STK častěji. A to moc koncepční není...
Každopádně si myslím, vzhledem k neustálé snaze EU propojovat předpisy, aby byly co nejpodobnější, že nehrozí situace, kdy by náš Parlament schválil něco takhle zásadního aniž by do toho EU nevlítla.
Jinak s tím druhým by se dalo i souhlasit - auto po těžké nehodě je kolikrát opraveno nekvalitně (zvlášť, když se do něho pustí šikovné české ručičky) a může tak být potenciálně nebezpečné. Proč by tedy nemohlo být povinně přistaveno na STK po takové těžké nehodě... SDamozřejmě, opět by to muselo fungovat...ne jako v ČR.
_________________ Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986 Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990 Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010 Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988 Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
|