RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 22:06:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 1:23:04 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
UPOZORNĚNÍ !!
Zánik (trvalé vyřazení) vozidla v polopřevodu!!!
Zánik (trvalé vyřazení) vozidel které jsou v depozitu!!!


Chci Vás upozornit na dvě základní změny v registraci vozidel, které byly schváleny loni na podzim, nikde se o nich nehovoří a nikde se o nich zatím moc veřejně nepíše. Tyto změny se týkají vozidel v DEPOZITU a vozidel v POLOPŘEVODU. Bohužel tento zákon platí i zpětně na vozidla které jsou v depozitu nebo polopřevodu dle dřívějších zákonů.

Pokud u těchto dvou kategorií, nesplní vlastník během roku 2015 (konkrétně 30.6.2015) určité povinnosti (viz níže), bude mu vozidlo trvale vyřazeno a ztratí tak "bílé značky".

POLOPŘEVOD
Podle novely č. 239/2013 Sb. zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích všechna vozidla, která jsou v polopřevodu a nebude polopřevod dokončen do 30.6.2015 zaniknou - budou trvale odhlášena!! Viz. přechodná ustanovení zákona č. 239/2013 Sb. článek II, odst. 4, písm. b)

DEPOZIT (podle novely vyřazení)
Podle novely č. 239/2013 Sb. zákona č. 56/2001 Sb. o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích všechna vozidla, která jsou v depozitu a nebude na registrační místo do 31.12.2015 oznámeno umístění tohoto vozidla a účel využití tohoto vozidla tyto zaniknou - budou trvale vyřazena!! Viz přechodná ustanovení zákona č. 239/2013 Sb. článek II, odst. 4, písm. a)

Citace zákona (zkopírován text ze zákona):

Článek II. Přechodná ustanovení

(4) Trvá-li vyřazení silničního vozidla z provozu déle než 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, je vlastník vyřazeného silničního vozidla povinen bez zbytečného odkladu po uplynutí této lhůty oznámit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností adresu místa, kde je vyřazené silniční vozidlo umístěno a účel jeho využití.

§ 12 Vyřazení silničního vozidla z provozu

3. Silniční vozidlo, které je ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona dočasně vyřazené z registru silničních vozidel, se považuje za silniční vozidlo vyřazené z provozu.

4. Silniční vozidlo, které je ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona trvale vyřazené z registru silničních vozidel, se považuje za silniční vozidlo zaniklé. Silniční vozidlo se dále považuje za zaniklé, pokud ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona

a) je dočasně vyřazené z registru silničních vozidel po dobu přesahující 18 měsíců a vlastník tohoto vozidla do 1 roku ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona neučiní oznámení podle § 12 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, nebo

b) není u tohoto vozidla zapsán v registru silničních vozidel jeho vlastník a do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona není podána žádost o zápis vlastníka silničního vozidla do registru.


příspěvek převzat z http://www.i-veteran.cz/forum/viewtopic.php?t=2216

Jinak doplním ideální možnost jak zlikvidovat papíry bez dokladu o ekologické likvidace.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 9:14:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. kvě 2013 20:56:06
Příspěvky: 87
Bydliště: Strážnice
Přesně jak říkáš, tohle už řeším delší dobu a mám to potvrzené přímo od úředníka na přepisech vozidel...

_________________
601/222282
Obrázek
Mám tak moc rád lidi, že žiju takovým způsobem, aby až umřu bylo víc lidí šťastných než smutných, troubové!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 9:29:08 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Vím o této novince od loňska,kdy se na MD diskutovalo o této problematice a připravoval návrh a řešení. Někde jsem už o tom informoval a bavili jsme se o tomto. Až na několik výhrad s řešením a vyřazováním souhlasím, lidi jsou prostě nepoučitelný a musí se stále vytvářet na ně opatření :!:

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 13:33:29 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Kdyby se neblblo s nejakým debilním EKOvýpalným, nejezdilo by tolik aut v polopřevodu...takže nevím, jestli začali lidé, nebo stát... ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 14:01:48 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Jirko, nemáš pravdu. Problém s evidencí vozidel je nejméně od 90 let.Lidi prostě na pořádek v dokladech a evideci v registrech kašlou a že se pořádek musí udělat Já jen souhlasím ! Pravidla a předpisy jsou od toho,aby se dodržovala ! Pokud nemá někdo peníze na to,aby měl všechny doklady od vozidla v pořádku a nemá peníze na přihlášení vozidla do registru,tak si nemá vozidlo vůbec kupovat. To, jestli jsou poplatky na úřadech přiměřené je otázka další...

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 15:29:41 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
Pavel V píše:
Jirko, nemáš pravdu. Problém s evidencí vozidel je nejméně od 90 let.Lidi prostě na pořádek v dokladech a evideci v registrech kašlou a že se pořádek musí udělat Já jen souhlasím ! Pravidla a předpisy jsou od toho,aby se dodržovala ! Pokud nemá někdo peníze na to,aby měl všechny doklady od vozidla v pořádku a nemá peníze na přihlášení vozidla do registru,tak si nemá vozidlo vůbec kupovat. To, jestli jsou poplatky na úřadech přiměřené je otázka další...



Ač stebou z větší části souhlasím musím se zastat i Jirky... občas jsou v tom zákoně takové díry a nedomyšlenosti kdy člověk nemá žádnou možnost a je ve slepé uličce a proto vzniká bordel v papírech.

Například teď jsem řešil:
Koupil jsem vozidlo určené k prodeji, až na evidenční kontrole pro nového majitele se zjistilo že vozidlu při dovozu bylo zapsáno že má ABS přitom ho nemělo (ani nikdy předtím)... tudíž evidenčkou neprošlo - nešlo přihlásit. (jen dodám že vozidlo má za sebou 7 TK kde na nic nepřišli)
Dodatečná montáž odporuje s předpisy. Na našem úřadu mne odkázali na automobilku nebo magistrát vydávající čistopopis. Po sáhodlouhém rozhovoru s úředníkem na magistrátu kde vydali čistopis (Most) jsme zjistili že jediná možnost je žádat STK která provedla dovozovou STK aby napsala papír, kde napíší že chybně uvedli údaj. Jaké bylo překvapení když sem zjistil že STK která provedla dovoz již neexistuje. Automobilka škoda se odmítla v této věci jakkoliv angažovat a odmítla spolupráci ?? a teď co s takovým autem ? nelze přihlásit, nelze provozovat, nelze odhlásit... Nakonec přes tlačenku místního prodejce Škoda jsem dostal za úplatek vyjádření od vedoucího určitého oboru (nebudu zde udávat jakého abych ho nijak nepoškodil), který musel být zaslán do mostu aby ten následně pověřil místní úřad zápisem do technického průkazu.


A takovýchto nedomyšlených situací je daleko více kde neexistuje jakákoliv cesta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 15:47:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 16. kvě 2013 20:56:06
Příspěvky: 87
Bydliště: Strážnice
Znám hromadu lidí, kteří auto nepřepisují i když je EKO zaplaceno, prej nedá 800,-- za jméno v techničáku, takže to EKO tomu jen přidalo, ale lidi na to s.... dávno...

_________________
601/222282
Obrázek
Mám tak moc rád lidi, že žiju takovým způsobem, aby až umřu bylo víc lidí šťastných než smutných, troubové!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 16:23:43 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Já samozřejmě souhlasím s Pavlem v tom, že pořádek má být a předpisy se mají dodržovat. Stejn tak i s Lukášem, že jsou i situace, kdy to nejde. Asi jich není moc, ale jsou. Neříkám, že na to lidé nekašlali už dřív (i když to moc nechápu proč), ale Ekopoplatek tomu jen přispěl. Nakonec podobný případ jsem konzultoval s jedním kolegou naposledy minulý týden. Týkalo se to auta, kterému ještě není 30. let (až v roce 2015) a pravděpodobně zahyne jen kvůli ekopoplatku...platit EKO za auto s hodnotou 3000.- se mu nechce (chápu)...nechal by ho v polopřevodu do 2015, dokonce by s ním ani nejezdil...a zachránil ho tak...Takže to opravdu není tak jednoznačné.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 20:46:16 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Z Lukášova příkladu by si měl vzít každý ponaučení : Kontrolovat vše a hned :!: Jestli je vše uvedeno a napsáno správně. Nezastávám se techniků STK ani úředníků, ale jsou to jen lidi...Řešení se ale vždy dá najít...Úředník na magistrátu v Mostě správně poradil, aby ses obrátil na stk, která provedla čistopis TK při dovozu. Pokud stk již zanikla, měl ses obrátit na zástupce Dekry, která provoz stk v ČR zaštiťuje a provozuje. Určitě by ti poradili a pomohli. To stejné ti mohli rovnou ale i říct na stk, kde se prováděla poslední evidenční kontrola. Nesrovnalosti a chyby se prostě najdou a dají se podle mě vždy řešit.

K tomu co napsal PR0V0CATEUR :arrow: také znám několik takových lidí a jejich počet stále stoupá. Musím však před touto praktikou varovat. Odpovědnost za provoz vozidla nese vždy provozovatel, který je evidován v registru vozidel :!: Pokud tedy někdo prodá vozidlo a nepřehlásí provozovatele, nový majitel způsobí nehodu,přestupek, trestný čin atd..., stále ponese trestní odpovědnost ten, kdo je evidovaný v registru :!: Dále může mít tento provozovatel znatelně vyšší pojištění na dalších vozidlech, které sám vlastní :!: Tak a teď ať si každý rozmyslí, zda mu tato rizika stojí za to :?: Mě tedy rozhodně ne a proto bych od kupujícího na tento návrh nikdy nepřistoupil a sám jej nikdy nenabídl.

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 22:17:21 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Pavlem výše popsané k PROVCATEURovu příspěvku ovšem můžeplatit pouze tehdy, pokud někdo prodá auto a vůbec ho na budoucího majitele neodhlašuje (což je trochu nepochopitelné, protože to odhlášení nestojí nic). A to jen v "první instanci". Tedy pokud je vozidlem spáchán přestupek, nebo trestný čin, je v první řadě kontaktován majitel dle registru. Pokud ovšem ten prokáže (kupní smlouvou), že vozidlo prodal, stává se trestně odpovědným za provoz tohoto vozidla ten, kdo je v té kupní smlouvě. Podle mého právního povědomí je totiž právě on právně majitelem dotyčné movité věci!!! Registr silničních vozidel je jen evidence.
To platí i v případě, že je kupní smlouva uzavřena ústně - i to je u nás platná právní forma smlouvy... :o Pokud by nový majitel snad tvrdil, že žádná ústní smlouva uzavřena nebyla, dopustí se v tu chvíli nedovoleného užívání cizí věci... ;) A původní majitel je zase z obliga, protože v tu chvíli byl spáchán čin vpodstatě ukradeným vozidlem (trestného činu krádeže se ale viník nedopustí, protože má doklady od vozu a proto je to jen to nedovolené užívání)
Proto je rozhodně lepší mít písemnou kupní smlouvu.

Pokud je auto v polopřevodu, odpovídá za jeho provoz ten, kdo je uveden jako budoucí majitel a má kupní smlouvu, protože po právní stránce je jeho majetkem, za který nemůže odpovídat někdo jiný. A taky bude v tomto případě kontaktován budoucí majitel, na kterého je vozidlo odhlášeno. To jen na doplnění ;)

Pokud jde o kontrolu všeho po úřednících: je to, Pavle, dost zavádějící. Zrovna Lukáš by to zkontrolovat dovedl, ale člověk, který autům nerozumí opravdu nedokáže zkontrolovat, jestli má auto ABS a podobné věci. A nakonec jaký k tomu má důvod - úřadníci jsou placení a zodpovědní za to, že svoji práci dělají dobře ne? Chyba se samozřejmě může stát, jsou to jen lidi, ale pak by ji měli být schopni napravit ti, kdož chybu způsobili, ne? a ne aby se občan ocitl vinou chyby úředníků v neřešitelné situaci...

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz