Články nejen o Renaultech

Moderátoři: Pavel V, R11, Tad

Odpovědět
Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od R11 »

Tak já se pokusím to trochu vysvětlit, ať zde nemáme zavádějící informace ;)

Policii se vrací (od 1. ledna 2015) možnost jakoby technických kontrol přímo na silnici. To znamená, že máte problém, pokud např. žárovky blikačů svítí bíle, místo žlutě vlivem oloupané barvy na žárovce, máte prasklá světla, máte nehomologované věci na autě (např. denní svícení), jsou případně špatně umístěné, zjevně vám unikají provozní kapaliny, zjevně máte nadměrnou vůli v zavěšení kol, chybí šrouby kol, máte sjeté popraskané pneumatiky apod.
V těchto případech může Policie zkrátit tzv. technickou způsobilost na 30 dní, což provede zápisem a odesláním zápisu na obec s rozšířenou působností. A vy máte 30 dní na opravu a kontrolu na STK (v tom případě se kontrolují pouze Policií uvedené závady - pokud 30-ti denní lhůtu prošvihnete, musíte znova na ME+STK za plnou cenu).

Pokud jde o odebrání ORV, tedy tzv. malého technického průkazu, tuto pravomoc Policie v tuto chvíli nemá, ale pravděpodobně ji bude mít (po schválení příslušné novely zákona) od 1. října 2015. Systém fungování bude stejný jako v popsaném případě, jen po odebrání ORV dostanete pouze doklad na nouzové dojetí do servisu, takže by to prý mělo donutit řidiče situaci řešit a ne dále jezdit (i když jen po dobu 30-ti dní).

Jak to bude probíhat v praxi uvidíme, zatím se zaměřují hlavně na vozidla, u nichž se předpokládá vysoký kilometrový nájezd, tedy např. dodávky a náklaďáky.

Ono totiž se velmi špatně některé věci hodnotí na silnici, takže si myslím, že půjde hlavně o naprosto zjevné závady. Jinak by totiž mohlo docházet k pozdějším sporům s Policií ohledně neoprávněného odebrání technické způsobilosti...např. u vůlí v čepech zavěšení existují určité tolerance, což těžko Policista na silnici bez potřebného technického vybavení kvalifikovaně posoudí...a může vzniknout spor...

Jedním z příkladů popisovaných ve článku je třeba volně se pohybující elektroinstalace v motorovém prostoru. Dnešní auta mají veškerou elektroinstalaci v krytech, připevněnou ke karoserii. My ale máme ve starých autech relativně volně se pohybující dráty...to snad chtějí říct, že máme nacpat do aut moderní "husí krky"?

Doufám, že nebudou dělat to, co kdysi za minulého režimu - bílou rukavicí přejížděli po spodku motoru a pokud nezůstala bílá, odebrali ORV... :evil:

Nicméně pokud bude smyslem novely odstranit ze silnic zjevné vraky, pak je to určitě dobře :)
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od R11 »

To je ale překvapení - Praga bude opět vyrábět osobní automobil. A není náhodou, že s motorem Renault ;)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/aut ... erm=link_4
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Uživatelský avatar
R11
Administrátor
Příspěvky: 782
Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Bydliště: Praha

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od R11 »

Tak tady mám taky o tom článek s vyjádřením experta...

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/expert ... erm=link_1

Neviděl bych to až tak černě...ono nic se nejí horké a média jsou celkem mocná zbraň na zastrašování. Tomu expertovi bych docela věřil...
Třeba zrovna pokud jde o mýtné brány, není to až tak jednoduché. Samozřejmě, mýtné brány mohou měřit rychlost, ale...
Peníze se získají z evropských fondů. Dobrá, tak třeba zrovna pokud jde o úsekové měření mýtnými branami, není to v Evropě možné. Naráží to na evropskou ústavu. Protože by to znamenalo, že řidič by mohl být sledován po celou dobu jízdy po dálnici a to se jaksi dle té ústavy nesmí...
Stejně tak radary na mýtných branách - tyto brány jsou primárně určeny k placení mýta, nikoli na sledování rychlosti. Abychom nedopadli jako v Praze třeba na Jižní spojce, kde se nakoupily radary na sledování hustoty provozu a hned se to zneužilo k měření rychlosti - a ouha, nesmí se to k měření rychlosti používat, EU to zatrhla. Dostali jste prachy na sledování a ne měření...
Takže z těch evropských peněz se nakoupí leda ty vozíky, co napíšou RZ a mohou také zaznamenat a odeslat přestupek. Rozhodně si ale nemyslím, že budou z těchto padat pomalu rovnou složenky za překročení rychlosti o pár km/h.
Nehájím piráty silnic, ale nemyslím si, že se něco vyřeší neustálým dohledem. Takže pokud jde o radary v uzavírkách, sledování bezpečné vzdálenosti a váhy kamionů, jsem samozřejmě pro, ale nemyslím, že by na rovném úseku dálnice někdo soustavně sledoval, zda někdo náhodou nejede 140...což notabene podle mě není na dálnici nic nebezpečného (pokud stav vozovky toto umožňuje a neohrožují se tím ostatní účastníci provozu).
Jen pro úplnost - tím nikoho nenabádám k porušování předpisů ani neschvaluji takové jednání. Nakonec, kdyby se předpisy neporušovaly, nemusely by se ty radary kupovat, že ;)
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

V sobotu 25.4.2015 zemřel Otakar Krámský... :(

http://sport.idnes.cz/otakar-kramsky-ji ... rsport_ten
petrmaj
člen RCC
Příspěvky: 480
Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Bydliště: Praha 8

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od petrmaj »

Oto, R.I.P....
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

petrmaj
člen RCC
Příspěvky: 480
Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Bydliště: Praha 8

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od petrmaj »

Článek o R16
Přílohy
petr.majvald_2015-07-20_10-25-49.pdf
(1.39 MiB) Staženo 496 x
Uživatelský avatar
Pavel V
Administrátor
Příspěvky: 1271
Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Články nejen o Renaultech

Příspěvek od Pavel V »

Odpovědět