RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 22:32:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 0:41:25 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak já se pokusím to trochu vysvětlit, ať zde nemáme zavádějící informace ;)

Policii se vrací (od 1. ledna 2015) možnost jakoby technických kontrol přímo na silnici. To znamená, že máte problém, pokud např. žárovky blikačů svítí bíle, místo žlutě vlivem oloupané barvy na žárovce, máte prasklá světla, máte nehomologované věci na autě (např. denní svícení), jsou případně špatně umístěné, zjevně vám unikají provozní kapaliny, zjevně máte nadměrnou vůli v zavěšení kol, chybí šrouby kol, máte sjeté popraskané pneumatiky apod.
V těchto případech může Policie zkrátit tzv. technickou způsobilost na 30 dní, což provede zápisem a odesláním zápisu na obec s rozšířenou působností. A vy máte 30 dní na opravu a kontrolu na STK (v tom případě se kontrolují pouze Policií uvedené závady - pokud 30-ti denní lhůtu prošvihnete, musíte znova na ME+STK za plnou cenu).

Pokud jde o odebrání ORV, tedy tzv. malého technického průkazu, tuto pravomoc Policie v tuto chvíli nemá, ale pravděpodobně ji bude mít (po schválení příslušné novely zákona) od 1. října 2015. Systém fungování bude stejný jako v popsaném případě, jen po odebrání ORV dostanete pouze doklad na nouzové dojetí do servisu, takže by to prý mělo donutit řidiče situaci řešit a ne dále jezdit (i když jen po dobu 30-ti dní).

Jak to bude probíhat v praxi uvidíme, zatím se zaměřují hlavně na vozidla, u nichž se předpokládá vysoký kilometrový nájezd, tedy např. dodávky a náklaďáky.

Ono totiž se velmi špatně některé věci hodnotí na silnici, takže si myslím, že půjde hlavně o naprosto zjevné závady. Jinak by totiž mohlo docházet k pozdějším sporům s Policií ohledně neoprávněného odebrání technické způsobilosti...např. u vůlí v čepech zavěšení existují určité tolerance, což těžko Policista na silnici bez potřebného technického vybavení kvalifikovaně posoudí...a může vzniknout spor...

Jedním z příkladů popisovaných ve článku je třeba volně se pohybující elektroinstalace v motorovém prostoru. Dnešní auta mají veškerou elektroinstalaci v krytech, připevněnou ke karoserii. My ale máme ve starých autech relativně volně se pohybující dráty...to snad chtějí říct, že máme nacpat do aut moderní "husí krky"?

Doufám, že nebudou dělat to, co kdysi za minulého režimu - bílou rukavicí přejížděli po spodku motoru a pokud nezůstala bílá, odebrali ORV... :evil:

Nicméně pokud bude smyslem novely odstranit ze silnic zjevné vraky, pak je to určitě dobře :)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pon 09. úno 2015 18:58:12 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://www.ams-classic.cz/40747-10-duvo ... stara-auta

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 23:17:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
To je ale překvapení - Praga bude opět vyrábět osobní automobil. A není náhodou, že s motorem Renault ;)

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/aut ... erm=link_4

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pát 17. dub 2015 22:04:42 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://www.auto.cz/ministerstvo-dopravy ... gn=proklik

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: sob 18. dub 2015 0:06:39 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Tak tady mám taky o tom článek s vyjádřením experta...

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/expert ... erm=link_1

Neviděl bych to až tak černě...ono nic se nejí horké a média jsou celkem mocná zbraň na zastrašování. Tomu expertovi bych docela věřil...
Třeba zrovna pokud jde o mýtné brány, není to až tak jednoduché. Samozřejmě, mýtné brány mohou měřit rychlost, ale...
Peníze se získají z evropských fondů. Dobrá, tak třeba zrovna pokud jde o úsekové měření mýtnými branami, není to v Evropě možné. Naráží to na evropskou ústavu. Protože by to znamenalo, že řidič by mohl být sledován po celou dobu jízdy po dálnici a to se jaksi dle té ústavy nesmí...
Stejně tak radary na mýtných branách - tyto brány jsou primárně určeny k placení mýta, nikoli na sledování rychlosti. Abychom nedopadli jako v Praze třeba na Jižní spojce, kde se nakoupily radary na sledování hustoty provozu a hned se to zneužilo k měření rychlosti - a ouha, nesmí se to k měření rychlosti používat, EU to zatrhla. Dostali jste prachy na sledování a ne měření...
Takže z těch evropských peněz se nakoupí leda ty vozíky, co napíšou RZ a mohou také zaznamenat a odeslat přestupek. Rozhodně si ale nemyslím, že budou z těchto padat pomalu rovnou složenky za překročení rychlosti o pár km/h.
Nehájím piráty silnic, ale nemyslím si, že se něco vyřeší neustálým dohledem. Takže pokud jde o radary v uzavírkách, sledování bezpečné vzdálenosti a váhy kamionů, jsem samozřejmě pro, ale nemyslím, že by na rovném úseku dálnice někdo soustavně sledoval, zda někdo náhodou nejede 140...což notabene podle mě není na dálnici nic nebezpečného (pokud stav vozovky toto umožňuje a neohrožují se tím ostatní účastníci provozu).
Jen pro úplnost - tím nikoho nenabádám k porušování předpisů ani neschvaluji takové jednání. Nakonec, kdyby se předpisy neporušovaly, nemusely by se ty radary kupovat, že ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 11:28:18 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
V sobotu 25.4.2015 zemřel Otakar Krámský... :(

http://sport.idnes.cz/otakar-kramsky-ji ... rsport_ten

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: stř 29. dub 2015 12:38:29 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha 8
Oto, R.I.P....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pát 05. čer 2015 18:32:43 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sto ... z-francie/

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pon 20. črc 2015 10:32:13 
Offline
člen RCC

Registrován: úte 29. kvě 2012 15:07:33
Příspěvky: 478
Bydliště: Praha 8
Článek o R16


Přílohy:
petr.majvald_2015-07-20_10-25-49.pdf [1.39 MiB]
465 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Články nejen o Renaultech
PříspěvekNapsal: pon 20. črc 2015 13:18:00 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
http://autosalon.iprima.cz/clanky/iflex ... automobily

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 46  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz