k samotnému testování z pohledu komisařů na historické vozidlo se posuzuje jako celek
Typ A – STANDARD
Je to vozidlo v souladu se standardní specifikací, tak jak bylo dodáno výrobcem. Pro vozidla o
historické původnosti dle skupin 2, 3 a 4 jsou povoleny (v rozsahu specifikace dané doby) úpravy na
přání, malé kosmetické změny a použití typického příslušenství které bylo v dané době na trhu.
Typ B – UPRAVENO V DOBĚ
Je to vozidlo postavené nebo upravené v dané době pro specifické účely, typické ve své podstatě a tím
historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám 1 až 4 historické původnosti je výrobce takového
vozidla označován jako „zhotovitel“.
Typ X – VÝJIMKA
Jde o vozidlo, jehož výrobní standard byl změněn tak, že vozidlo již neodpovídá době. Provedené
změny musí odpovídat všeobecným zásadám (§1.3) a musí být použity díly z příslušné doby anebo
díly znovu vyrobené podle identické specifikace doby (konstrukce, materiál a funkce).
Typ C – REPLIKA
Je to vozidlo zhotovené mimo původní dobu, s použitím nebo bez použití dobových dílů, kopírující
design původní doby. Vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o repliku. Zhotovitel
vozidla je považován za výrobce ve vztahu ke skupině 1 až 4 zachovalosti vozidla. Vozidlo smí být
považováno za vyhovující, jestliže datum jeho výroby spadá do věkového limitu FIVA. Před vydáním
průkazu identity FIVA pro toto vozidlo je národní autorita povinna nahlásit záležitost technické
komisi FIVA ke konečnému rozhodnutí.
4,.2.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI VOZIDLA
Skupina 1 – AUTENTICKÁ VOZIDLA
Vozidla, tak jak byla původně vyrobena, beze změny a jen s malým zhoršením stavu. Kompletně
originální včetně interiéru a exteriéru. Výjimkou jsou jen pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a
jiné krátkodobé díly.
Skupina 2 - ORIGINÁLNÍ
Vozidla používaná ale nikdy ne repasovaná, podle originální specifikace a s průběžnou historií a
v originálním byť zhoršeném stavu. Díly normálně opotřebené mohou být vyměněny za nové,
odpovídající dobové dokumentaci. V duchu doby může být také obnoven lak, povrchová ochrana a
čalounění.
Skupina 3 – REPASOVANÁ VOZIDLA
Vozidla o známé identitě, celkově nebo částečně demontované, repasované a znovu smontované.
Možné jsou jen malé odchylky od výrobní specifikace, jestliže původní díly nebo materiál již nejsou
k dispozici. Originální díly pokud jsou k dostání musí být použity, ale mohou být nahrazeny jinými
díly o stejných vlastnostech. Interiér, exteriér a externí finiš musí být co nejblíže dobové dokumentaci.
Skupina 4 – PŘESTAVĚNÁ VOZIDLA
Díly z jednoho nebo více vozidel stejného modelu a typu, smontované do jednoho vozidla tak, aby
vzniklé vozidlo bylo co nejblíže originální dokumentaci výrobce. V rámci přestavby mohou být
vyrobeny nové díly nebo díly neodpovídající době (jako např. karoserie, blok motoru, hlava válců
nebo jiné díly, které nenesou znaky identity). Finiš interiéru a exteriéru musí být co nejblíže dobové
dokumentaci