RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je sob 23. lis 2024 21:19:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: čtv 13. dub 2017 4:44:39 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
No, tak já Tě zkusím trochu nasměrovat do reality ;)

Rychlost 150 je pro toto auto znakem dobré kondice...já dokážu udělat bez problému 160. Takže trápením bych to nenazýval - trápení je jezdit s tím do 90 km/h a nikdy více (pro karburátor nejhorší věc)... A to nemluvím o tom, že tohle je 1.7.....já mám 1.4... Ale asi chápeš, o čem mluvím :)

Jak vidím dle inzerátu, EKOvýpalné je již zaplaceno, takže testaci budeš potřebovat jen kvůli skvělému pocitu vlastnictví historického vozidla (a samozřejmě nižší sazbě povinného ručení). Jen nechápu poznámku ohledně "posuzování"... Ale to se dá dořešit ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: čtv 13. dub 2017 11:00:24 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Nejde o motor, ale o různá těsnění v něm, vyšší tlaky při vyšším výkonu atp. Železo vydrží, otázka jak se sedly ventilů při takovém provozu vzhledem k vyšším teplotám hoření současných benzinů oproti devadesátce prodávané dříve. Určitě jsi někdy slyšel pojem "podpálit ventily".
Co se týče testování, není mi jasné, co se při tom konkrétně posuzuje. Jestli stav vozu jako celku nebo jen původnost jednotlivých skupin, podskupin a dílů. Takže vůz s původní karoserií a motorem po G.O. kde zůstala nejspíš jen olejová vana a blok původní, možná i přebroušená klikovka, (třeba po rozsáhlé opravě a náhradě velkého počtu dílů a za nové, byť třeba originálních a s novým celolakem, je napohled a možná i reálně v lepší kondici, než vůz, na kterém zatím nebylo měněné skoro nic a je v laku původním, že by úplně nic nebylo měněno není pravděpodobné. Já jsem spíše zastánce celkového dobrého stavu, než původního fabrického stavu za každou cenu včetně rozpadlého zoxidovaného laku a vyčvachtaného motoru. Ovšem testátoři to mohou vidět jinak. A to je to, co mi není zatím jasné. Ovšem asi jen pro to, že jsem zatím se s tím neměl důvod zabývat.
Co se týká pocitů, pak já mám povahu asi jako obráběcí stroj, takže pocity u mě nehrají velkou roli, snad někdy kromě fyzické bolesti. Jde ryze o ekonomii. Za prvé levné povruč. a za druhé jiný přístup pojišťovny v případě náhrady škody z povinného ručení viníka. Z tohoto pohledu se dá očekávat kompenzace výdajů na testace právě jen z pojištění a případného pojistného.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: čtv 13. dub 2017 11:18:36 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
k samotnému testování z pohledu komisařů na historické vozidlo se posuzuje jako celek :arrow:

Typ A – STANDARD
Je to vozidlo v souladu se standardní specifikací, tak jak bylo dodáno výrobcem. Pro vozidla o
historické původnosti dle skupin 2, 3 a 4 jsou povoleny (v rozsahu specifikace dané doby) úpravy na
přání, malé kosmetické změny a použití typického příslušenství které bylo v dané době na trhu.

Typ B – UPRAVENO V DOBĚ
Je to vozidlo postavené nebo upravené v dané době pro specifické účely, typické ve své podstatě a tím
historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám 1 až 4 historické původnosti je výrobce takového
vozidla označován jako „zhotovitel“.

Typ X – VÝJIMKA
Jde o vozidlo, jehož výrobní standard byl změněn tak, že vozidlo již neodpovídá době. Provedené
změny musí odpovídat všeobecným zásadám (§1.3) a musí být použity díly z příslušné doby anebo
díly znovu vyrobené podle identické specifikace doby (konstrukce, materiál a funkce).

Typ C – REPLIKA
Je to vozidlo zhotovené mimo původní dobu, s použitím nebo bez použití dobových dílů, kopírující
design původní doby. Vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o repliku. Zhotovitel
vozidla je považován za výrobce ve vztahu ke skupině 1 až 4 zachovalosti vozidla. Vozidlo smí být
považováno za vyhovující, jestliže datum jeho výroby spadá do věkového limitu FIVA. Před vydáním
průkazu identity FIVA pro toto vozidlo je národní autorita povinna nahlásit záležitost technické
komisi FIVA ke konečnému rozhodnutí.

4,.2.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI VOZIDLA

Skupina 1 – AUTENTICKÁ VOZIDLA
Vozidla, tak jak byla původně vyrobena, beze změny a jen s malým zhoršením stavu. Kompletně
originální včetně interiéru a exteriéru. Výjimkou jsou jen pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a
jiné krátkodobé díly.

Skupina 2 - ORIGINÁLNÍ
Vozidla používaná ale nikdy ne repasovaná, podle originální specifikace a s průběžnou historií a
v originálním byť zhoršeném stavu. Díly normálně opotřebené mohou být vyměněny za nové,
odpovídající dobové dokumentaci. V duchu doby může být také obnoven lak, povrchová ochrana a
čalounění.

Skupina 3 – REPASOVANÁ VOZIDLA
Vozidla o známé identitě, celkově nebo částečně demontované, repasované a znovu smontované.
Možné jsou jen malé odchylky od výrobní specifikace, jestliže původní díly nebo materiál již nejsou
k dispozici. Originální díly pokud jsou k dostání musí být použity, ale mohou být nahrazeny jinými
díly o stejných vlastnostech. Interiér, exteriér a externí finiš musí být co nejblíže dobové dokumentaci.

Skupina 4 – PŘESTAVĚNÁ VOZIDLA
Díly z jednoho nebo více vozidel stejného modelu a typu, smontované do jednoho vozidla tak, aby
vzniklé vozidlo bylo co nejblíže originální dokumentaci výrobce. V rámci přestavby mohou být
vyrobeny nové díly nebo díly neodpovídající době (jako např. karoserie, blok motoru, hlava válců
nebo jiné díly, které nenesou znaky identity). Finiš interiéru a exteriéru musí být co nejblíže dobové
dokumentaci

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: pát 14. dub 2017 2:16:03 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Espero píše:
Nejde o motor, ale o různá těsnění v něm, vyšší tlaky při vyšším výkonu atp. Železo vydrží, otázka jak se sedly ventilů při takovém provozu vzhledem k vyšším teplotám hoření současných benzinů oproti devadesátce prodávané dříve. Určitě jsi někdy slyšel pojem "podpálit ventily".


No to jsem samozřejmě slyšel, nicméně pokud jde o benzíny - já mám u motoru 1.4 uvedeno v uživatelské příručce k autu: oktanový požadavek 97 - 99 oktanů...

Auto jezdilo na Super 96, pak na Natural a teď jezdím na Natural 98 (100) a j to pro motor to nejlepší. Takže dnešních benzínů bych se nebál. A pokud jde o samotný motor - mám bez GO najeto téměř 350 000 km, takže bych se fakt až tak nebál. Samozřejmě záleží na stavu.

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: sob 15. dub 2017 15:42:15 
Offline

Registrován: ned 13. zář 2015 12:50:45
Příspěvky: 7
jé,taky bych chtěl někdy potkat takovýho kořena,kterýmu se dá střelit v podstatě cokoliv jen proto,aby se někam zaškatulkoval. Výběr potencionelních "veteránů" je natolik typově rozptýlený,že se dá pochybovat o zdravých smyslech při jejich výběru-hlavně aby něco bylo,jedno co. Někdy si v některým z nich seděl a jel,abys měl představu o prostoru,pohodlí,vlastnostech,nedostatcích,...a mohl porovnávat?Nebylo by lepší si nejdřív zvolit směr a pak teprv podle toho prostředek?? Tady je něco divně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: pon 17. dub 2017 11:35:27 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Dík kluci za vysvětlení těch veteránských testovacích škatulek. Co se týká Dr. Ratha, pak bych mu rád řekl, že jsem již natolik letitý člověk, že ve většině dnešních ceněných veteránů jsem měl možnost sedět od dětství (Java Minor, DKW, Škody Tudor, sedan, Spartak, Tatra 11, T600 Tatraplán, T 603, ale třeba i prototyp obrněného OT 64, nemluvě o V3S, T111, T128, Robur, Garant, který jsem měl možnost řídit jako 12 letý (tehdy to trestné nebylo) a později některé i jako vlastník řídit v počátečních dobách své dospělosti, když to byly vozy nové nebo relativně nové (Wartburg, Trabant 600, 601, Žiguli, Škoda 100; 120) na Renaulta ani jiný vůz z Tuzexu jsem nedosáhl z důvodů devizových (a ani moje rodiče ne) a tenkrát byla menšina lidí na ně dosahujících, což ti starší vědí.
Já si kupuji jedno jediné staré auto tentokrát jen pro svoji radost, ne pro užitek, (na to mám své dva jiné vozy), ani ne pro jakýsi směr a systém, rozhodně nemíním vytvářet účelově zaměřenou sbírku, takže mluvit o nějakém pseudonaučném přístupu je ptákovina. Jde jen o auto, vím o lidech, kteří pečují třeba o parní válec a také jsou rádi že mají ten konkrétní jeden. Takže jestli si poněkud nějaký pan Dr. Rath myslí, že na všechno musím mít vytvořený směr a systém, pak je vedle. Nepochybuji, že jeho záliba vzhledem k jeho směru a systému nabyla dokonalé formy, až nás bude rád poučovat a možná i smysluplně, ale mě stačí jeden mladší veterán, k postupné záchraně, který bych někdy rád předal třeba svému synovi. A nemyslím si, že tady většina členů klubu na to nějaký extra směr a systém mají. Řada z nich ty auta má po rodičích, řadě se dochovaly z mládí a zůstali jim věrní, řada je má proto, že jsou jim Renaulty blízké po duši.

Omlouvám se za příkrost v odpovědí, ale před 30 minutami jsem přijel z Hamburku po celonoční jízdě v dešti a nemám dost trpělivosti k jemnosti formulací pro únavu.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: pon 17. dub 2017 12:08:13 
Offline

Registrován: sob 09. čer 2012 10:25:14
Příspěvky: 105
Espero,obdivuji Tvou jemnost v odpovědi tomu buranovi,co se Tě snažil urazit.Já bych ho rovnou poslal tam,kam patří,tedy do pr......ele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: pon 17. dub 2017 14:25:07 
Offline

Registrován: ned 13. zář 2015 12:50:45
Příspěvky: 7
Asi vás budu muset seznámit s kolegou Chocholouškem,z obou dvou bude mít jistě radost.Neptal jsem se na tzv."dnešní ceněný veterány",ale na ty,který jsou ve výběru v týto diskuzi-tedy R15,6,9 a 11.Nebo snad se rozhoduješ ještě i mezi těmi tvými vyjmenovanými "ceněnými"? To už by byl naprosto famózní úlet.
Buď se na starý kolena budeš chtět vrátit do mládí se "sportovním" kupé a budeš rozhodovat mezi R15,R17 a Fuegem,nebo si chceš jak malej kluk hrát se zábavnou hračkou v podobě R4 či R6,nebo si přišel na chuť eleganci hranatých tvarů poloviny 80.let a vybíráš mezi R9 a R11.A nebo úplně něco jinýho.Pokud ale vybíráš mezi tím vším dohromady,pak vůbec nevíš co chceš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: úte 18. dub 2017 14:45:01 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Takže za 2 hodinky odjíždím autobusem do Znojma pro R11, ovšem jestli ke koupi dojde záleží na jeho stavu.

No a tomu Brouku Pytlíkovi o políčko výše doporučíme, když už má duševní potřebu za každou cenu "systémově radit, ať si založí poradenskou firmu a své názory vnucuje těm, kdo si je objednají a zaplatí. Třeba si po nějaké době vyhledá Chocholouška sám, a rád.

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veteránek pro mě :-)
PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 21:07:29 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 10:15:01
Příspěvky: 499
Bydliště: Tetín (Beroun)
Vůz mám asi tak půl hodiny doma.
Stav byl horší než prodejce deklaroval v inzerátu, dosáhl jsem sice ceny o 5 tisíc nižší než majitel chtěl, což bylo o 13,9 %, ale ukázalo se, že poněkud používal "alternativní pravdu" o způsobu používání auta (pracuje ve Vídni a lítal tam s vozem, což zapřel, ale nechal na skle rakouskou dálniční známku, jezdil s tím naštěstí jen 3/4 roku). Vůz byl po nárazu na předek, soudím že rovný náraz do vozu před sebou při dobržďování, což popřel. Oprava byla provedená nekvalitně a ta mřížka s brýlemi od našeho člena z Brna (díky za ní) nezakryla úplně špatné provedení opravy (nekvalitně vyklepaná přední přepážka prohnutá dovnitř, nekvalitně vyklepané přední blatníky a co horšího, vepředu jde k přepážce podélný nosník (zdravý, nezkorodovaný, ale nárazem asi o 3/4 cm zkrácený). Navíc jsem pod vozem zjistil korozi na vnitřní straně prahu za kolem (takový jako trojúhelník), díra v něm asi 1,5 cm2 v průměru, další díra podobná byla v rohu na přepážce mezi motorem a torpédem pod baterkou a na pravé straně podběhu, ta rovná část pod kapotou vedle nosníku tlumiče, ty jsou ale dobré, díra cca 2 cm2. Původní kapota byla sice vyklepána po nárazu, ale také nekvalitně a i nekvalitně nalakovaná. Kromě toho je i rez na přepážce nad zadním nárazníkem pod pravým světlem (ne ale díra) a byla tam zakytovaná spára mezi zadní bočnicí a tou přepážkou. Nápravy napadené korozí nejsou na první pohled ani jiné části karoserie. V PZ dveřích je lavór jako od pěsti, potřebuje to vyklepat. ) Také přední nárazník je prasklý po nárazu a slepený, ale tak nějak funguje, ovšem bude potřeba nový, protože pochybuji, že při dalším případném nárazu bude plně funkční.
Cestou zpět jsem se stavil ve své dvorní opravně ve Voticích a tam navrhují celkovou opravu karoserie, vyvaření všech zkorodovaných částí, obnovu spáry mezi zadní přepážkou a pravou bočnicí, aby to vypadalo jako původní stav, plus rozebrání předku, demontáž přední přepážky, její kvalitní překlepání mimo vůz a po vyvaření všech děr, dát vůz na stolici - nátáhnout a srovnat ten naražený podélný přední nosník a znovu smontovat předek i s přepážkou. Je to prý nutné, protože bez toho budou šmajdat pravá světla. Kromě toho si myslí, že LP blatník po demontáži je zkorodovaný v dolní části pod plastem a že bude potřeba ho buď navařit nebo dát nový. No a v důsledku toho všeho navrhují dát vůz do nového laku, protože prý snad kromě jedněch dveří nebude díl, na kterém se nebude klepat. (na ostatních dílech jsou drobná poškození jako od kamínků). Zatím jsem navrhl rozsah opravy kastle dle jejich nálezů až na celolak s tím, že by se poškozená místa stříkla jen přístřikem a lak se oživil do lesku, pak jsme se shodli, že by to šlo, ale životnost i po této opravě neodhaduje na více než tak 5 let a pak by se musela kastle dělat znovu i s celolakem. Opravna navrhuje celkovou opravu už teď, že ve výsledku to bude levnější, než to dělat 2x a víc to vydrží, obzvlášť když vůz bude používán jen sporadicky.
Vnitřek bych řekl dobrý, nepoškozený, jen nejde zavřít přihrádka na středním sloupku vedle koflíku ventilátoru, víko padá dolů.
Technicky dobré, brzdy potřebují seřízení nebo opravu, dlouhý krok pedálu a jsou líné. Ve Znojmě jsem vzal benzin po hrdlo a po příjezdu domů znovu, spotřeba 6,48 litru, tak snad také v pořádku vzhledem ke stáří a ojetí 159 tisíc a objemu 1,7 litru. Motor nemá karburátor, ale jednoduchou stříkačku (u škodovek se tomu říkalo monomotronic) a má to vstřikovací řídící jednotku.

Toť mé první dojmy a pojmy, snad jen, že se s tím jezdí moc hezky, po sto kilometrech jsem si připadal, jako bych to řídil od narození a také mě překvapila pohodlnost sedadel i ten pro mě zvláštní způsob štelování polohy, kdy se sklon opěradla nemění ale sedadlo je jako kolíbka.
Myslím, že až se to všechno udělá, budu to auto mít rád.

Původ vozu - do provozu v r. 1985 Švýcarsko, v r. 1999 přivezeno překupníkem do Kolína, tam si to koupil důchodce z Prahy, který s tím jezdil do loňska do svých 82 let, pak to dal do jakéhosi autovýkupu, kde to koupil ten majitel ze Znojma, 32 letý člověk s profesí číšníka, ale jinak příjemný a velmi slušný člověk (až na to zapírání technického stavu, ovšem ty problémy jsou tak zjevné, že točit se na skryté závadě nelze).

_________________
od 04 85 Renault R 11 GTX (phase I) 1,7 i; 55kW; červený
od 30.3.18 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi (phase II) 2,0 96 kW červená Tiziano provedení L2H1-camper
od 17.12.22 Renault Fluence 1,6 16v béžová metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz