RENAULT CAR CLUB

Diskusní fórum Renault Car Clubu
Právě je pon 25. lis 2024 16:23:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: čtv 06. čer 2013 22:24:20 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Zdravím,

mám tu ještě jeden dotaz a to ohledně posilovače na R9. Někde jsem zažil video, kde bylo Fuego a mělo posilovač právě (aspoň se mi to jevilo tak podle točení volantu na místě, šlo to tomu člověku na videu nějak podezřele lehce) :D Tak by mě zajímalo, zda by mi šel posilovač namontovat na moji R9.. případně třeba posilovač z R19 nebo jestli ho měly nějaké pětky...

Nevíte? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: čtv 06. čer 2013 22:33:47 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: úte 05. čer 2012 0:18:20
Příspěvky: 384
Nejsem si úplně jist, ale myslím že posilovač řízení (servo) měly R9 i R11 s motorem 1.7. Že by ho někdo dodatečně montoval do u nás nejrozšířenějšího motoru 1.4 jsem neslyšel. Já mám servo v R19 a kromě manévrování na místě jeho absenci u devítky nijak nepociťuji. Navíc bys jeho dodatečnou montáží, je-li vůbec možná, porušil dost výrazně autentičnost. Renault posilovače řízení, pokud vím, devítkám s motory 1.1 ani 1.4 nenabízel ani za příplatek. Uvidíme, co na to Jirka ;)

_________________
Radek

Renault 9 TL, phase I, 1397 ccm, 43 kW, r. v. 1983
Renault 19 RT, phase 2, 1721 ccm, 54 kW, r. v. 1992
Renault 16 TX, 1647 ccm, 68,4 kW, r. v. 1976
Renault Thalia Expression, 1390 ccm, 55 kW, r. v. 2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 0:53:25 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Jirka na 100% souhlasí s Radkem ;) Do 1,4 se nemontoval posilovač řízení ani za příplatek a to ani do pofaceliftových verzí. S vyjímkou Turba, které bylo s motorem 1,4. Jinak se posilovač montoval pouze do verzí s motorem 1,7 a do Dieselů.

Osobně si myslím, že k motoru 1,4 ani nepůjde dodělat - není tam nic, co by dodávalo tlak servokapalině.

S tou autentičností je to diskutabilní - ano, pokud se to nemontovalo, není to autentická věc, sám nejsem příznivcem nějakých úprav, ale ruku na srdce. Kdo nemá aspoň nějakou praktickou drobnost doupravenou...do R11 GTL se nikdy nemontoval (ani za příplatek) otáčkoměr ani čtecí lampička pro spolujezdce. Přístrojovku s otáčkoměrem jsem dal proto, že mám za prvé rád, když mi tam toho hodně svítí :mrgreen: za druhé kvůli problémům (už vyřešeným) se seřízením karburátoru a volnoběhu. Lampičku kvůli nočním orienťákům...jo a ještě lampičku (druhou) do kufru (vlevo) prostě proto, že je tam víc světla... :mrgreen:

Takže Mirkův posilovač by mě až zase tak nevadil, jen tam prostě asi nepůjde. Vadí mi úpravy vnějšího vzhledu, interiéru (jiná barva laku, jiná sedadla, jiný tapec, kombinování různých Phasí, případně výbavy typů). Prostě neodůvodněné bastlení. Ale posilovač...
A jde to celkem lehce i bez něj (pokud se jaksi ponechají originální pneumatiky, myslím rozměrově).

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 7:47:11 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Ahoj,

díky za odpovědi :) každopádně, já právě originální rozměry na devítce mám, jen jako letní mám 14ky.. ale přijde mi, že s nimi se mi točí lehčeji (možná proto, že jsou právě letní a ne zimní, takže kvůli vzorku). Každopádně to video, co jsem viděl, bylo vlastně Fuago s turbem, takže možná proto ten posilovač..

Posilovač bych uvítal proto, kvůli parkování do řady a tak podobně.. mě osobně to tolik nevadí, rád si zaposiluji ruce, ale kdyby tu byla možnost, ten posilovač nějak namontovat (třeba z té 1.7ky), tak by mě to mile překvapilo a byl bych za tu možnost rád :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 16:35:21 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Rozumím, chápu, i když to je jedna z věcí, které mám na veteránech rád - ta bezprostřednost prožitku při řízení a tedy i při parkování ;)

Nicméně určitým řešením tuhosti otáčení kol při parkování samozřejmě je, neustále se byť minimální rychlostí pohybovat, pak to jde o mnoho lehčeji. Jakmile točíme a stojíme, jde to ztuha. A taky se zbytečně ničí všechny pohyblivé části, na které je vyvíjen větší tlak. ;)

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 19:33:36 
Offline
člen RCC
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. čer 2012 13:14:35
Příspěvky: 120
Bydliště: Horažďovice
do fuega se servořízení montovalo, nejen do turba ale i do 2.0

Do R9 ho dostaneš snadno samotné řízení je téměř (možná dokonce úplně) stejné z clia i z R19
Určitě by šla i dodělat servopumpa a možná by to neznamenalo ani tolik úprav (bloky se za posledlích 40let téměř "nezměnily")
Pokud bys měl zájem servo z Clia/R19 bych měl někde mít komplet včetně pumpy

Jinak můj názor je takový že bez posilovače daleko více sžiješ s vozovkou a potěšení z řízení je alespon pro mě o 100% větší zážitek (pokud auto nemá 1,5t a nad nápravou neni těžký 3.0 v6apod...)
Jinak při točení na místě by se vždy měla vyvinout nějaká byť minimální rychlost... ale stát na brzdě a točit to je pro pneu a čepy peklo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: úte 08. říj 2013 19:40:06 
Offline

Registrován: pát 21. zář 2012 20:14:22
Příspěvky: 52
Ahoj, díky za info. Já nad tim popřemýšlim a kdyžtak třeba příští léto, bych nad tím začal přemýšlet, zda jo či ne :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: úte 08. říj 2013 20:58:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Naprosto souhlasím s tím co napsal Bobeš :) jen dodám,že bloky a kliky motoru se vyrábějí stále téměř nezměněné už asi od roku 1955 až do současnosti.

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: stř 09. říj 2013 0:25:28 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 28. kvě 2012 22:28:30
Příspěvky: 782
Bydliště: Praha
Pavel V píše:
Naprosto souhlasím s tím co napsal Bobeš :) ...


A se mnou ne? ;) Dvě poslední Bobešovy věty jako by mluvily z mého předchozího příspěvku...hihihih :mrgreen: ...Pavle, asi to zohledním v závěti... :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Renault 11 GTL, phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Espace I 2000 TSE, phase II, 1995 ccm, 74 kW, 5 dv., r.v. 1990
Renault Clio III Grandtour, phase II, 1149 ccm, 16V, 55 kW, r.v. 2010
Karosa LC 735, typ 735.40, ex. Armáda ČR, r.v.1988
Jawa 50 Pionýr, typ 20, ex. ČSLA, r.v. 1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Posilovač řízení/volantu na R9
PříspěvekNapsal: stř 09. říj 2013 19:11:37 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. kvě 2012 21:03:15
Příspěvky: 1245
Bydliště: Kolín
Nojoooo, taky máš pravdu :) a co mám po tobě dědit :?:

_________________
Pavel V

https://picasaweb.google.com/103556816432908400020

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz